onsdag 24. oktober 2007

Dagens tilfeldige tanker.

Tidligere CIA-agent selger Che Guevaras hår.
Nesten så man ønsker å by på det. T-skjorter er ingenting, DETTE er the real deal. Burde egentlig ikke fansen heller protestere på alle t-skjortene, slik kunstneren gjorde? Istedenfor å kjøpe alt meg fjeset til Che på, mener jeg, og opprettholde systemet etter markedsprinsippet.
Nevnte CIA-agent synes forresten det er trist at Che er blitt et slikt idol for mange unge, og han var en morder som var helt riktig å drepe. Ironisk nok så var det drapet på Che som gjorde ham til martyr.

Metroseksuell og mandig.
Jeg stiller meg tvilende til dette, ikke fordi metroseksuell og manding er motsetninger, men fordi David Beckham og mandig er det.

Og til slutt må jeg bare lufte noen tanker angående Tyrkia: hvorfor driver alle og mobber Tyrkia? Folkemordet av armenere skjedde i 1915, før det fantes noe Tyrkia. Tyrkia oppsto av restene av det Ottomanske Imperium, som altså sto bak massakren. Skal vi begynne å fordømme Italia for ugjerninger romerne gjorde i tillegg?
Og trussel mot demokratiet vedrørende militærkupp; loven om militærkupp ble faktisk innført av Tyrkias grunnlovsfedre (ETTER WWI) nettopp for å beskytte demokratiet mot islamister som ønsker seg tilbake til Imperiet og/eller Kalifatet.
Nå tror jeg at det er fullt mulig tyrkerne ikke er så veldig snille med kurderne, men hvis siste nevnte driver "frigjøringskamp" basert på ren nasjonalisme og religiøs fanatisme, må vel Tyrkia få forsøke å holde landet sitt sammen basert på deres opprinnelige intensjon om å nærme seg europeisk styresett.

Stem på Bloggrevyen

0 kommentarer: