søndag 18. november 2007

Tar man ressursene, får man ta ansvaret og

- Britene planlegger invasjon av Zimbabwe
Robert Mugabe anklager britene for å ennå ikke ha lagt vekk planene sine om å invadere Zimbabwe (tidligere Rhodesia) og/eller likvidere president Mugabe.
Siden demokrati i Midt-Østen er nå det mest gyldige argumentet for krigene i Irak og Afghanistan (ganske gode argument, spør du meg), skulle det bare mangle at britene nå ser på problemer enkelte (dvs, ganske mange) mener de selv er grunnen til. Det til tross av at Mugabe må nok ta på seg mye skyld, som PM of Rhodesia Ian Smith vil hevde:
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
(Jepp, dette inlegget var bare en unnskyldning for å bruke dette bildet jeg mekket forleden dag. Hva skjer med verden? Jeg lager et teit bilde fordi jeg kjeder meg, og DANG, to uker senere får jeg bruk for det. Også dette (forestiller den fremdeles avdøde generalissimo Fransisco Franco, som gikk til borgerkrig for å beholde monarkiet i Spania) og dette bildet (forestiller Lord Protector Oliver "Ironside" Cromwell, som halshugde kongen etter sin borgerkrig) har lignende historier. Lagde Cromwell-bildet bare for å få til en britisk fornærmelse (bugger off), og baserte Franco-bildet på det for å gi litt ammunisjon til andre siden i monarki-debatten (som jeg tilhører) også. Burde kanskje skrevet teksten på spansk, ettersom spanske grammatiske regler gjør at "gå og pul deg selv" er bare et ord, men meh. Så fikk jeg plutselig bruk for Franco-bildet... og Cromwell-bildet da Chavéz slo tilbake. Tilfeldigheter.)

(Hvis du ikke forsto helt humoren i Smith-bildet; sjekk denne tolkningen av Mike Tyson's Punch-Out!!:

Stem på Bloggrevyen

0 kommentarer: