fredag 30. november 2007

Vi er alle like, i den forstand at Attila ikke ville tenkt etter før han hadde hugd oss ned

- Legg ned Belgia
Belgia har nå gått 172 dager uten regjering, pga. apati fra belgiske velgeres side, som igjen skal skyldes etniske motsetninger mellom flamlenderne og vallonerne, ettersom det ikke finnes noen belgisk nasjonalitet.
Jeg har ikke satt meg særlig inn i saken, og atter en gang er det heller diskusjonen under som fattet min interesse. I skrivende stund er øverste post av en Karl Evang som hevder at dette er en helt normal reaksjon av å blande sammen folkegrupper, og spør seg hvordan dette stemmer med multikulturellistenes* verdensbilde. Flere stemmer i og hevder dette er en del av kapitalist-kommunist-jødenes store plan for verdensherredømme, ved å tvinge frem konflikter mellom nasjoner og folkeslag. Jeg anser meg selv som multikulturellist**, og er enig med mange som hevder det er stort sett nasjonalistene som lager problemmer, men kjenner igjen mye av anklagene som Evang og gjengen kommer med om at alle skal samles, holde hender og synge "barn av regnbuen" er urealistisk på det beste, politisk korrekt propaganda på det verste. Jeg er på akkurat det punktet enig dem og tror ikke det vil noen gang skje. Jeg tror på en Cæsar, en Attila eller en Alexander som vil sodomere likene våre mens de fremdeles er varme hvis vi truer med separatisme eller nasjonalisme.

Obiora loggført som "neger"
Her må jeg nesten si meg litt sjokkert over at folk reagerer. Jeg trodde vitterlig han var det. Negere er en av de tre rasene (sammen med kaukasiere - hvilket man faktisk skriver på slike papir - og mongoler), og under feks. etterlysning en effektiv måte å få beskrevet noen grove trekk ved den etterlyste/savnede***. Selv om jeg skal innrømme litt kunnskap og forskjellige afrikanske folkeslag, både fra den arrogante honkey sin side, og at de afrikanske slavene ikke ble frarøvet sin kultur slik de ble, savnes litt av meg. Rap hadde fått et helt annet innhold om det hadde vært snakk om bad Zulu, og ikke mean nigga.
De andre uttrykkene som visstnok brukes av politiet sjokkerer meg litt. "Svarting"**** er både upresist og unødvendig stygt, "pakkis" ignorant (si heller feks. indisk eller arabisk, avhengig av hva det faktisk er snakk om) og "guling"... vel, stygt det og, men hvilken politimann ville tort å gripe inn i en situasjon hvor begrep som mongoler, kinamenn eller japanere er brukt? Kanskje best å satse på "asiat"?


*heter det "multikulturellist"?
**Nei, seriøst, gjør det det?
***Raseprofilering er fremdeles en dårlig ting, men henger mer sammen med politimenns dumskap en termologi
****Heter det "hviting"? Nei det heter som sagt kaukasier. Ikke finnes "ariere" heller.

Stem på Bloggrevyen

0 kommentarer: